Back to top

Η εκπαιδευτική πράξη είναι μια ιεροτελεστία και φροντίζουμε με σεβασμό και ευλάβεια να μάθουμε τα μυστικά της.

Μια ξεχασμένη αφιέρωση στα «Άπαντα» του Δ. Σολωμού «εύχομαι η ποίηση να βρει στο πρόσωπό σου έναν σωστό υπηρέτη» γυρνά πίσω το χρόνο στα μαθητικά μου χρόνια. Τότε που εμπνευσμένοι καθηγητές εμφύτευσαν στην ψυχή μου την αγάπη για τα φιλολογικά μαθήματα και ερέθισαν το ενδιαφέρον μου για τις απεριόριστες δυνατότητες της γλώσσας η οποία ως μια δυναμική διαδικασία εκφράζεται και παράγεται αμοιβαία με τη σκέψη και τον προβληματισμό. Κυρίως όμως μου αποκάλυψαν τη μαγεία της Ποίησης, ως ένα χώρο έκφρασης και επικοινωνίας συναισθηματική, πολύσημη, ακαθόριστη, ονειρική δίνοντάς μου κίνητρο και αφόρμηση για μια πρωτόλεια απόπειρα στην «περιπέτεια» της γραφής, σύστοιχη με τους κλυδωνισμούς και τις φορτίσεις μιας ανήσυχης εφηβείας.

Η επιλογή των ανθρωπιστικών σπουδών προέβαλε αυτονόητη, καθώς αυθόρμητα συντάχθηκα με όσους επιθυμούν τη γνωριμία και την εξοικείωση με την πνευματική παραγωγή του πολιτισμού μας μέσα στην αδιάπτωτη διαχρονία του. Η Φιλοσοφική Σχολή αποτέλεσε για μένα μια τεράστια εμπειρία η οποία, εκτός από τη θεωρητική θωράκιση, καλλιέργησε την ευαισθησία και την παρατηρητικότητά μου, με δίδαξε να κρίνω, να συγκρίνω, να αναγνωρίζω, να αμφισβητώ, να συγκροτώ επιχειρήματα. Όλα αυτά είναι εφόδια ζωής και πολύτιμες δεξιότητες για τη μετουσίωση του γνωστικού αντικειμένου σε μορφωτικό αγαθό∙ αυτό δηλαδή που προσπάθησα με πάθος να υπηρετήσω βοηθώντας τους μαθητές μου να πραγματώσουν τα όνειρά τους.

Η εικοσιπεντάχρονη παρουσία μου στο χώρο των φροντιστηρίων και η ευτυχής συμπόρευση με τον Όμιλο Βακάλη, μου δίδαξε, πως η εκπαιδευτική πράξη είναι μια ιεροτελεστία που όταν δεν φροντίζουμε με σεβασμό και ευλάβεια να μάθουμε τα μυστικά της, την κακομεταχειριζόμαστε και μας εκδικείται. Βαθειά μου ανάγκη και αταλάντευτη ευθύνη να υπερκεράσω τις εγγενείς δυσκολίες που προκαλούν ασυνέχειες και κενά, να «γκρεμίσω τα τείχη» που εμποδίζουν την επαφή με τη γνώση, μέσα από μια κατευθυνόμενη, μεθοδικά οργανωμένη προσέγγιση, βιωματικά αντιληπτή και απεριόριστα ελεύθερη. Γιατί ενώ η στοχοθεσία της δεν παρεκκλίνει από τις απαιτήσεις των εξετάσεων η τεχνική της αποκαλύπτει τη δυναμική του κριτικά σκεπτόμενου μαθητή. Του μαθητή του οποίου η επιτυχία αποτελεί και την απόλυτη δικαίωσή μου.