Back to top

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση, από το χαμόγελο του μελλοντικού φοιτητή.

«Να αγαπήσεις αυτό, με το οποίο θα ασχολείσαι για το υπόλοιπο της ζωής σου, αν θέλεις να είσαι ευτυχισμένος», μου έλεγαν κάποτε. Κι αυτό έκανα! Να διδάσκω μαθηματικά… Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση, από το χαμόγελο του μελλοντικού φοιτητή! Θα ήθελα να παραθέσω το πόσο πολύ επηρεάστηκα και εμπνεύστηκα από τους Καθηγητές μου: «Συνάδελφε, εύχομαι να με ξεπεράσεις», μου είπε ο, επί τρία, χρόνια καθηγητής μαθηματικών στο Λύκειο, μόλις ανακοινώθηκαν οι σχολές εισαγωγής μας στο πανεπιστήμιο, γεμίζοντάς με, με ενθουσιασμό αλλά και ευθύνη συνάμα. Φοιτητής πλέον του τμήματος μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και περιμένω μαζί με τους υπόλοιπους φοιτητές στο αμφιθέατρο να έρθει ένας πολύ «δύσκολος» καθηγητής, όπως ήθελαν οι φήμες. Χωρίς να μας χαιρετίσει, η πρώτη κουβέντα που λέει, είναι: «Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη της αριστοκρατίας του πνεύματος» και ξεκινάει τη διδασκαλία. Αυτό ήταν. Δεν υπήρχε περίπτωση να μη προσπαθήσω να δω, αν είχε δίκιο ή άδικο. Η προσπάθεια αυτή με οδήγησε μεταπτυχιακό υπότροφο ενός ελληνικού ιδρύματος και του University of Pittsburgh, στο εν λόγω Πανεπιστήμιο της Αμερικής. Αλλά η μεγαλύτερη τιμή θα ερχόταν από την καθηγήτρια του τμήματος Διδακτικής, να με σταματάει στον διάδρομο του Πανεπιστημίου, για να μου ζητήσει την άδεια, («αν είναι δυνατόν», αναρωτήθηκα τότε), να χρησιμοποιηθεί το βίντεο στο οποίο διδάσκω, ως πρότυπο για την εκπαίδευση των επόμενων βοηθών καθηγητών.

Δεν υπήρχε πλέον η παραμικρή αμφιβολία, ότι ήθελα να διδάξω μαθηματικά. Καθηγητής μαθηματικών πλέον στα Φροντιστήρια Βακάλη, νομίζω ότι έχω φτάσει στο απόγειο της καριέρας μου στη φροντιστηριακή εκπαίδευση. Σε ένα οργανωμένο, υπερσύγχρονο χώρο, με απίστευτο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, που όλοι τους εργάζονται με κοινό γνώμονα την επιτυχία των παιδιών. Ως υποψήφιος, δεν είχα επιλέξει μεγάλο φροντιστήριο, φοβούμενος το χάος, την ανομοιογένεια στα τμήματα και την αμφίβολη ποιότητα των καθηγητών. Όλα αυτά τα έχω αναιρέσει πλέον. Σε αυτές τις αίθουσες, λοιπόν, στόχος μου είναι να βοηθήσω τους μαθητές μου να αγαπήσουν τα μαθηματικά και να χρησιμοποιούν τη μαθηματική σκέψη στη ζωή τους. Κι αν μπορέσω να εμπνεύσω και κάποιους από αυτούς να ακολουθήσουν το δρόμο των μαθηματικών, θα με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο.