Back to top

Η σχέση μαθητή – καθηγητή δεν είναι μονόπλευρη και στατική, γεγονός που την καθιστά τόσο ενδιαφέρουσα.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησα από το τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Α.Π.Θ. Η συγκεκριμένη σχολή δεν ήταν η πρώτη επιλογή μου, καθώς η σχέση μου με την επιστήμη της Βιολογίας περιοριζόταν στα αντίστοιχα μαθήματα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, στα οποία όμως η προσέγγιση της συγκεκριμένης επιστήμης γινόταν με έναν στείρο και όχι ιδιαίτερα «ελκυστικό», για τα μάτια ενός μαθητή, τρόπο. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου ανακάλυψα το μεγαλείο και τη μαγεία της Βιολογίας, το πόσο ενδιαφέρουσα και πολύπλευρη επιστήμη είναι. Από το 2000 εργάζομαι στον τομέα της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα το 2002 πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον Ιχθυογεννητικό Σταθμό Πέλλας, αποκτώντας τον τίτλο της Ιχθυολόγου.

Μετά από αυτά τα χρόνια παρουσίας μου στον χώρο της εκπαίδευσης έχω καταλάβει πως πέρα από τις ακαδημαϊκές γνώσεις και την επιστημονική κατάρτιση που πρέπει να διαθέτει ένας καθηγητής, στόχος και σκοπός του πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι ο μαθητής. Πρέπει ο δάσκαλος (με την ευρεία έννοια του όρου) να προσπαθεί να μεταδώσει τον ενθουσιασμό του για την επιστήμη του στους μαθητές του, να τους δίνει δύναμη και κουράγιο, αισιοδοξία και όραμα. Οφείλει να διευρύνει τους ορίζοντές τους. Όλα αυτά θέλω - και πιστεύω ότι ως ένα βαθμό κατορθώνω - να περνάω στους μαθητές μου. Η σχέση μαθητή – καθηγητή δεν είναι μονόπλευρη και στατική, γεγονός που την καθιστά τόσο ενδιαφέρουσα. Ο δάσκαλος καλείται να τροποποιεί και να προσαρμόζει τον τρόπο διδασκαλίας του στις ανάγκες του ακροατηρίου του ενώ ταυτόχρονα κάθε φορά μαθαίνει και κερδίζει κάτι καινούριο από το ακροατήριό του.

Για να μπορέσει όμως ένας καθηγητής να υλοποιήσει τους εκπαιδευτικούς του στόχους πρέπει να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που να του εξασφαλίζει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας. Ένα περιβάλλον με αυτά τα χαρακτηριστικά βρήκα στον όμιλο Βακάλη με τον οποίο συνεργάζομαι τα τελευταία χρόνια. Χαίρομαι που βρίσκομαι σε ένα χώρο ο οποίος σέβεται και υποστηρίζει τόσο τους μαθητές όσο και τους καθηγητές του, καθώς η καλή συνεργασία αλλά και η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητα συστατικά για την πορεία προς την επιτυχία.